About Me

My photo
Kepakaran Rosden Building ialah MEMBINA RUMAH DI ATAS TANAH SENDIRI yang MAMPU MILIK dengan KUALITI yang TERJAMIN BERKUALITI & KEMAS

RUMAH PENTING KE?


============================
Rumah ialah tempat tinggal atau kediaman bagi manusia. Rumah menjadi keperluan asas yang utama kepada setiap keluarga. Setiap keluarga mempunyai rumah yang berbeza dari segi lokasi, reka bentuk,binaan rumah, dan ruang penting di dalam rumah.
1. RUMAH SEBAGAI TEMPAT TINGGAL
Umum manusia tahu bahawa rumah adalah tempat tinggal. Oleh itu, tempat tinggal adalah sebab utama kenapa manusia wajib memiliki rumah. Hal ini kerana, ia menjadi tempat untuk manusia berteduh dan juga berehat. Tanpa rumah, di mana mereka mahu tinggal?
Keadaan rumah dan jenis rumah adalah bergantung kepada pendapatan dan kehidupan kita. Kalau kita mampu memliki rumah yang harga mahal, maka mahal la rumah tu. Jikalau kita hanya mampu tinggal di rumah yang biasa-biasa, maka biasa-biasalah rumah itu. Pendek kata, ukur baju di badan sendiri.
Paling penting, anda memiliki rumah. Dan rumah itu adalah sebagai tempat anda berteduh seisi keluarga.
2.SUMBER PENDAPATAN (PELABURAN)
Selain menjadi tempat tinggal, rumah juga boleh dijadikan sebagai salah satu sumber kewangan. Antaranya adalah, ada antara kawan-kawan kita yang membeli rumah untuk tujuan pelaburan. Pelaburan ini adalah keuntungan dari segi kenaikan nilai semasa harga rumah. Contoh nya, saya telah membeli sebuah rumah pada tahun 2004 dengan harga RM50 000, pada masa kini , nilai semasa rumah saya telah pn menjadi RM200 000. Pada masa yang sama saya telah memperolehi keuntungan sebanyak RM150 000 daripada kenaikan harga semasa rumah.
Selain daripada itu, rumah juga boleh dijadikan sebagai satu sumber pendapatan, Sumber pendapatan ini boleh diperolehi melalui sewa. Contohnya, rumah yang kita bina, kita sewakan kepada siapa-siapa yang memerlukan. Jadi , kita memperoleh keuntungan daripada harga sewa rumah setiap bulan secara pasif.
3.SEBAGAI ASSET
Rumah juga penting untuk dijadikan sebagai asset. Asset ini akan menjadi pelindung ataupun backup sewaktu kita dilanda krisis seperti krisis ekonomi dan diberhentikan kerja. Dengan adanya rumah, kita mampu untuk berteduh di rumah sementara mendapatkan sumber pendapatan yang lain.
Selain itu, rumah yang dimiliki juga boleh di jual sekiranya nilai semasa rumah yang dimiliki telah meningkat dari segi market value. Ini adalah penting sekiranya, pemilik rumah yang hilang pencarian mahu menggunakan wang samada untuk teruskan hidup ataupun mahu mula mencari sumber pendapatan yang lain dengan berniaga. Namun, sebelum menjual rumah untuk mendapatkan wang, mereka haruslah tahu dan jelas dengan perangcangan kewangan mereka.
4. HARGA TIDAK TURUN
Harga rumah sememangnya tidak akan turun, melainkan kawasan rumah tersebut adalah kawasan yang dilanda musibah seperti banjir dan sebagainya. Namun begitu, harga rumah tetap tidak akan turun. Hal ini kerana, rumah sentiasa ada permintaan. Oleh itu, harga rumah sentiasa akan naik kerana permintaan yang sentiasa ada dikalangan kita.
Sila kunjungi pejabat urusan kami untuk dapatkan info lebih lanjut untuk BINA RUMAH ATAS TANAH SENDIRI DAN RENOVASI. Team RB semestinya akan memberikan layanan yang TERBAIK dan FIRST CLASS.
🏡 Alamat:
No 22B , Tingkat 2, Jalan Bestari 3, Jalan Bestari Pusat Bandar Fasa 2, 34200, Parit Buntar, Perak.
Atau hubungi kami di
014-977 8368 (Hp)
05-717 8898 (Office)


Share:

No comments:

Post a Comment

Pencapaian RB sepanjang 2017

Pencapaian RB sepanjang 2017
Customer RB

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Powered by Blogger.

About Me

My photo
Kepakaran Rosden Building ialah MEMBINA RUMAH DI ATAS TANAH SENDIRI yang MAMPU MILIK dengan KUALITI yang TERJAMIN BERKUALITI & KEMAS