About Me

My photo
Kepakaran Rosden Building ialah MEMBINA RUMAH DI ATAS TANAH SENDIRI yang MAMPU MILIK dengan KUALITI yang TERJAMIN BERKUALITI & KEMAS

"GAJI BANYAK TETAPI KENAPA TAK BINA RUMAH?"


***************************************************************
Dalam keadaan ekonomi yg semakin gawat sekarang, ramai yg tak berani untuk beli/bina rumah terutamanya 'fresh graduate' kerana mereka beranggapan bahawa memiliki rumah pada usia yg muda adalah mustahil.
Soalan yg biasa kita dengar:
Kenapa tuan/puan menyewa? Sedangkan anda mempunyai TANAH dan boleh MEMBINA RUMAH SENDIRI di situ?
Jawapan yang lazim sering dijawab:
"Kalau saya menyewa, saya boleh tinggal disini tanpa susah payah untuk berfikir. Cuma bayar sahaja bulanan rumah. Selepas itu angkut barang dan malam boleh terus tidur sahaja. Lagi satu, buat rumah mahal dan saya memang tak mampu. Sewa rumah pula cuma RM800 saja sebulan.
Cuba anda teliti dialog di atas. Kenapa kebanyakkan semua orang akan jawab macam tu padahal dalam mereka tidak sedar mereka mampu sahaja untuk membeli rumah sekarang?
Masalahnya ialah ramai antara kita bukan TAK MAMPU, tetapi TIDAK TAHU! Pokok pangkalnya bukan kewangan semata-mata, tetapi lebih kepada perancangan kewangan anda.
Pihak Rosden Building ingin menegaskan bahawa BINA RUMAH SENDIRI adalah jauh LEBIH MURAH berbanding dengan membayar bulanan sewa rumah. Kenapa kuat sangat fikiran anda yg dihantui dengan harga yg tinggi untuk bina rumah sendiri ini sehinggakan anda lupa bahawa sewa rumah RM800 sebulan itu juga sebenarnya bukannya murah.
Tahukah anda nilai harga sebiji rumah yg kita geruni itu telah ditutup oleh bayaran bulanan utk rumah sewa tersebut. KENAPA? Kerana kita malas untuk mengkaji sesuatu benda dan kita juga suka ambil jalan yg singkat dan mudah untuk tidak mahu ada masalah dikemudian hari. Walhal, kita tak sedar akan masalah pada jangka masa yg panjang nanti.
Untuk pertanyaan lebih lanjut tentang BINA RUMAH ATAS TANAH SENDIRI anda boleh menghubungi team ROSDEN BUILDING!
Sila klik laju-laju pada link di bawah tips tentang bina rumah serta -perkhidmatan kontraktor yang berkualiti dan menarik.
Kami bersedia membantu anda..
-Rosden Building-



Share:

No comments:

Post a Comment

Pencapaian RB sepanjang 2017

Pencapaian RB sepanjang 2017
Customer RB

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Powered by Blogger.

About Me

My photo
Kepakaran Rosden Building ialah MEMBINA RUMAH DI ATAS TANAH SENDIRI yang MAMPU MILIK dengan KUALITI yang TERJAMIN BERKUALITI & KEMAS