About Me

My photo
Kepakaran Rosden Building ialah MEMBINA RUMAH DI ATAS TANAH SENDIRI yang MAMPU MILIK dengan KUALITI yang TERJAMIN BERKUALITI & KEMAS

"ESOK PENCEN NAK DOK MANA?? "


*********************************************
 Sebenarnya, kehidupan selepas bersara perlu dititikberatkan oleh golongan muda namun perkara ini sering diambil mudah kerana mereka terlalu mengikuti perkembangan fesyen semasa. Ibarat 'biar papa asal bergaya' mereka sanggup berhutang semata-mata untuk menunjuk-nunjuk kemewahan masing2.
 Gaya hidup tidak sihat ini bukan sahaja membimbangkan malah menyebabkan mereka tidak ambil berat akan kepentingan menabung sebagai persediaan selepas pencen nanti. Merujuk data jabatan Insolvensi Malaysia, terdapat ramai golongan muda yg telah diisytiharkan muflis akibat tidak mampu untuk membayar balik segala hutang pinjaman mereka.
 Bagi mereka, pencen bukanlah menjadi keutamaan kerana mereka mungkin lebih mementingkan gaya hidup mewah, kerjaya serta komitmen selepas kahwin sahaja. Kajian telah dibuat dan mendapati hanya 46% saja yg sudah bersedia untuk menabung wang persaraan apabila usia sudah mencecah usia 50 tahun.
 Selain itu, kemungkinan besar mereka hanya mengharapkan duit simpanan kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP). Kebanyakkan mereka beranggapan wang di KWSP sudah mencukupi bagi menampung diri dan keluarga selepas bersara tanpa mempunyai simpanan yg lain.
 Oleh itu, kami dari team Rosden Building sekali lagi ingin menegaskan bahawa kesedaran awal untuk BINA RUMAH SENDIRI sejak dari muda sangatlah penting bagi menjamin keselesaan hidup anda selepas bersara nanti. Pendek kata, persediaan perancangan awal terletak di tangan anda sendiri sama ada memilih bersara dalam keaadaan selesa atau sebaliknya.
Untuk pertanyaan lebih lanjut tentang BINA RUMAH ATAS TANAH SENDIRI anda boleh menghubungi team ROSDEN BUILDING!
Sila klik laju-laju pada link di bawah tips tentang bina rumah serta -perkhidmatan kontraktor yang berkualiti dan menarik.
Kami bersedia membantu anda..
-Rosden Building-

Share:

No comments:

Post a Comment

Pencapaian RB sepanjang 2017

Pencapaian RB sepanjang 2017
Customer RB

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Powered by Blogger.

About Me

My photo
Kepakaran Rosden Building ialah MEMBINA RUMAH DI ATAS TANAH SENDIRI yang MAMPU MILIK dengan KUALITI yang TERJAMIN BERKUALITI & KEMAS