About Me

My photo
Kepakaran Rosden Building ialah MEMBINA RUMAH DI ATAS TANAH SENDIRI yang MAMPU MILIK dengan KUALITI yang TERJAMIN BERKUALITI & KEMAS

"NAK PILIH CAT RUMAH BIAR BETUL-BETUL"


******************************************************************
🏑 Setiap orang pasti mengimpikan sebuah rumah idaman yang cantik dan tersergam indah. Rumah merupakan cerminan diri kita dan menjadi tempat istirehat serta keluarga berkumpul setelah berbagai macam kesibukan di luar. Oleh itu, ramai yang ingin memilih rumah yang nyaman untuk melepaskan segala kepenatan. Sudah tentu anda perlu mendekorasi rumah anda sendiri mengikut citarasa yang anda inginkan? Sebenarnya banyak hal yang perlu diperhatikan ketika anda mendekorasi ruangan tertentu. Salah satunya ialah pemilihan warna cat dinding rumah yang tepat dan akan memberikan kesan yang menarik terhadap rumah anda.
πŸ’Ÿ Memilih warna cat luar yang cerah
Setiap warna menggambarkan maksud sesuatu sudut. Contohnya, warna hitam memberikan kesan yang tajam namun elegan. Jika anda mempunyai ruang rumah yang kecil, anda harus memilih warna rumah yang cerah supaya ia nampak lebih luas dan sejuk. Penggunaan warna yang lebih ringan seperti putih akan membuat ruangan tampak lebih besar dibandingkan dengan ruangan yang menggunakan warna gelap.
πŸ’Ÿ Kombinasikan warna
Salah satu cara untuk menampakkan rumah anda lebih menarik dan kreatif ialah mengkombinasikan warna cat rumah anda. Rumah yang memiliki satu cat rumah akan memberikan kesan yang pucat dan tidak menarik. Kombinasi warna akan memberikan keindahan kepada rumah anda. Contohnya, kombinasi antara warna merah muda dan peach pada dinding akan memberikan kesan yang berbeza pada ruangan. Kemudian anda tambahkan 'wallpaper' yang akan menjadi pusat perhatian di ruangan tersebut.
πŸ’Ÿ Memilih warna yang sesuai dengan keinginan
Elemen ini sangat penting kerana pemilihan warna cat rumah harus disesuaikan dengan keinginan dan citarasa anda. Mengapa? Hal ini adalah disebabkan kerana anda dan keluarga yang akan menghuni rumah tersebut. Jadi, jika anda menyukai warna cat yang dipilih, maka anda akan berasa selesa terhadap persekitaran di kawasan rumah tersebut. Oleh sebab itu, pilihlah warna cat yang sesuai dengan karakter dan watak anda. Berikut merupakan beberapa tips memilih warna cat rumah anda:
 Putih
Putih adalah salah satu warna neutral. Warna neutral biasanya dikombinasikan dengan baik dengan warna lain. Warna putih terlihat lebih bersih tetapi sebaiknya anda jangan menggunakan warna putih terlalu banyak kerana akan terlihat lebih kosong dan dingin.
 Hitam
Warna ini membuat dinding rumah terlihat kukuh, kuat dan elegan. Namun, jika terlalu banyak akan membuatkan dinding rumah lebih seram dengan kondisi yang gelap.
 Hijau dan biru
Kedua-dua warna ini sangat baik untuk diaplikasikan di kawasan tempat tinggal anda. Warna hijau yang terlihat seperti alam yang sejuk dan biru dengan warna laut membuat dinding rumah kelihatan menarik dan sejuk.
 Ungu
Warna ini merupakan warna yang nyaman,menyenangkan dan teduh. Selain itu, rumah anda akan terlihat semakin unik.
Jangan lepaskan "PROMOSI MEGA SEMPENA DEEPAVALI"
CEPAT BOOKING SEBELUM TERLEPAS PROMOSI MEGA DARI ROSDEN BUILDING !!!!!!!
*BOOKING SEBELUM 1 NOVEMBER 2017*
*BOOKING SEBELUM 1 NOVEMBER 2017*
BAGAIMANA NAK BOOKING ?
ANDA BOLEH DATANG KE PEJABAT URUSAN ROSDEN BUILDING DI:
NO 22B, TINGKAT 2, JALAN BESTARI 3, JALAN BESTARI PUSAT BANDAR FASA 2, 34200, PARIT BUNTAR, PERAK
MASA BEROPERASI:
AHAD HINGGA KHAMIS
8.00 PAGI SEHINGGA 5.30 PETANG
ATAU
ANDA BOLEH HUBUNGI TEAM ROSDEN BUILDING
014-977 8368 (CIK CT)
012-6184645 (CIK AN)
05 - 717 8898 ( OFFICE )
KAMI SEDIA MEMBANTU ANDA


Share:

No comments:

Post a Comment

Pencapaian RB sepanjang 2017

Pencapaian RB sepanjang 2017
Customer RB

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Powered by Blogger.

About Me

My photo
Kepakaran Rosden Building ialah MEMBINA RUMAH DI ATAS TANAH SENDIRI yang MAMPU MILIK dengan KUALITI yang TERJAMIN BERKUALITI & KEMAS