About Me

My photo
Kepakaran Rosden Building ialah MEMBINA RUMAH DI ATAS TANAH SENDIRI yang MAMPU MILIK dengan KUALITI yang TERJAMIN BERKUALITI & KEMAS

LUMPUH EKONOMI SENDIRI SEBAB SUKA JUAL ASSET!!!

Aset boleh dimaksudkan sebagai setiap item nilai ekonomi yang dimiliki oleh seorang individu atau korporat, khususnya yang boleh ditukar menjadi tunai. Contoh yang boleh dikaitkan di sini seperti tunai, surat atau sekuriti boleh niaga, penghutang, stok atau inventori, peralatan pejabat, hartanah, kenderaan, dan harta yang lain mengikut ciri-ciri yang tertentu.
Ini berpunca dari sikap manusia yang terburu-buru dalam membuat keputusan dalam menjual aset yang ada dan suka membazir dengan membeli sesuatu tanpa faedah.
Sebelum kita membuat keputusan kita perlulah membaca banyak artikel tentang keuntungan menyimpan aset, berbincang terlebih dahulu sebelum membuat keputusan serta melabur aset tersebut untuk mendapatkan pulangaan wang balik tanpa terjejas aset tersebut contohnya asb,pajak tanah terbiar dan lain2.
Mereka yang suka jual aset ini selalunya terpengaruh dengan skim cepat kaya dan mereka terpaksa gadaikan aset yang ada serta merta.Mereka juga beli tanah sekadar atas surat perjanjian sahaja tanpa tukar nama di dalam geran. Hal ini menyebabkan mereka tiada hak di atas tanah tersebut walaupun mereka mempunyai aset tersebut melalui harta pusaka yang telah diwarisi. Justeru itu, hal ini menyebabkan mereka juga tiada tanggungjawab dalam pengurusan harta akhirnya harta tersebut lesap begitu saja.
Untuk mengelakkan daripada menjual aset, mereka boleh gunakan aset tersebut untuk jadikan pendapatan pasif contohnya bina rumah dan jadikan rumah sewa, boleh jadikan tanah terbiar berubah menjadi kawasan tanaman pokok buah buahan atau sayuran yang akan memberi hasil kepada anda dalam erti kata lain "berbakti pada tanah ada hasilnya".Dengan aset yang ada, boleh kita jadikan persediaan untuk hari mendatang untuk anak cucu.Banyak yang terjadi sekarang apabilabmereka menjual semua harta tanpa memikirkan kesan yang akan berlaku.
Sekiranya anda buntu dengan aset yang ada sekarang,anda boleh terus datang ke pejabat Rosden Building dan bina rumah dengan Rosden Building yang pastinya harga yang sangat berpatutan dan berkualiti tinggi.Rosden Building sentiasa membantu golongan yang ada aset tetapi tidak tahu cara gunakan dengan betul😍.
Anda mahu tips lagi.........
Sila klik laju-laju pada link di bawah tips tentang bina rumah serta -perkhidmatan kontraktor yang berkualiti dan menarik.
https://www.facebook.com/rosdenbuilding/
http://watsap.my/014-9778368
http://watsap.my/012-5289852
Kami bersedia membantu anda..
-Rosden Building-




Share:

No comments:

Post a Comment

Pencapaian RB sepanjang 2017

Pencapaian RB sepanjang 2017
Customer RB

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Powered by Blogger.

About Me

My photo
Kepakaran Rosden Building ialah MEMBINA RUMAH DI ATAS TANAH SENDIRI yang MAMPU MILIK dengan KUALITI yang TERJAMIN BERKUALITI & KEMAS