About Me

My photo
Kepakaran Rosden Building ialah MEMBINA RUMAH DI ATAS TANAH SENDIRI yang MAMPU MILIK dengan KUALITI yang TERJAMIN BERKUALITI & KEMAS

ALAMAKK!! BUMBUNG RUMAH TERPAKSA RENOVATE LAEN DEKKK DIMAKAN ANAI2 .. DUITT LAGI OII 😭

Haa.. korang nak tahu tak punca jadi mcm nie? 
Okay kat sini ROSDEN BUILDING ingin share satu tips semasa pemilihan material sebelum pembinaan rumah idaman kita😊
NAK TAHU TAK MCM MANA ISU KES DI ATAS BOLEH BERLAKU? Yess thats why kita kena tahu KELEBIHAN MENGGUNAKAN KEKUDA BESI BERBANDING KEKUDA KAYU SEBELUM PEMASANGAN BUMBUNG😉
KEKUDA BESI
👉 Kukuh & tahan daripada kayu
👉 Cepat siap & mudah dipasang
👉 Jimat kos
Okay korang seperti yg semua sedia maklum, rumah sekarang kebanyakannya menggunakan besi LIGHT WEIGHT TRUSSES sebagai kekuda atau alang atap rumah.
PERSOALANNYA???👇🏻👇🏻👇🏻
Adakah kekuda besi kuat?
 YA! kekuda besi boleh menampung beban atau berat semua jenis atap sama ada atap clay, tanah liat atau atap zink metal deck.
Adakah kekuda besi cepat siap & mudah dipasang?
 YA! Pemasangan kekuda besi hanya mengambil masa 5 hingga 10 hari untuk siap kerana tukang kami yg berpengalaman dan mahir mampu menyiapkan dengan mudah & cepat.
Adakah kekuda besi jimat kos?
 YA! Atap besi lebih jimat kos iaitu dalam lingkungan 20-30% berbanding menggunakan kekuda kayu. Tetapi pastikan besi yg digunakan mengikut spesifikasi! Biar mahal sedikit asalkan kita sendiri puas hati dengan hasil dan tidak rasa was-was.
Kebanyakkan kes yang berlaku adalah isu penipuan yg ditaburkan oleh kontraktor terhadap sub-con yang cuba menambah kos daripada kos yang telah dijanjikan pada permulaan proses kerja.
So guys diharapkan para masyarakat di luar sana berhati-hatilah dalam mendapatkan
KONTRAKTOR yg menawarkan harga murah tetapi akhirnya terperangkap dek janji2 manis mereka.
Kelebihan kami bukan sahaja kepakaran dalam bidang pembinaan malahan kejujuran & amanah dalam melaksanakan tanggungjawab yg diberi.
Jangan tunggu lagi. Sila klik laju-laju pada link di bawah untuk dapatkan tips tentang bina rumah serta Perkhidmatan Kontraktor Binaan Terbaik #1 di UTARA.
Kami bersedia membantu anda..
-Rosden Building-



Share:

No comments:

Post a Comment

Pencapaian RB sepanjang 2017

Pencapaian RB sepanjang 2017
Customer RB

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Powered by Blogger.

About Me

My photo
Kepakaran Rosden Building ialah MEMBINA RUMAH DI ATAS TANAH SENDIRI yang MAMPU MILIK dengan KUALITI yang TERJAMIN BERKUALITI & KEMAS